Modern trendek a névjegykártya készítésben
A design és stílus blogok felkapottsága és népszerűsége még akkor is szembetűnő, ha személy szerint kevésbé tartjuk érdekesnek őket. Az viszont biztos, hogy „a stílus divatba jött” és ez az üzleti életre is hatással van. Ma már egy üzletember nem rúghat labdába átlagos névjegykártyával, ugyanis a névkártyáknál is követelménnyé vált a profi design, valamint a megkapó, a tulajdonoshoz vagy a céghez passzoló stílus. Nem feltétlenül kell exkluzív formavilágban gondolkodni, a lényeg, hogy igazodjon a kínált termékhez, szolgáltatáshoz.
Mára már a legújabb design és technológiai trendek befolyásolják a névjegyekkel szemben támasztott elvárásokat is, ez pedig már itthon is egyre inkább tetten érhető. A Buddha Print tulajdonosától – aki már évtizedek óta a szakmában dolgozik – megtudtuk, hogy a hagyományos grafikai és nyomdatechnikai eljárások mellett számos új megoldás is megtalálható már a kínálatban, a régi és új technikákat pedig átgondoltan, tervezetten, professzionálisan alkalmazzák.
Technológiai újdonság: az “okos névjegykártya”
Számos esetben választják a mostanában terjedő NFC-s technológiát felhasználó névjegykártyákat, aminek segítségével csak hozzá kell érinteni a kártyát az okostelefonhoz az információk átviteléhez. Elsősorban a befolyásosabb üzletemberek szeretik ilyen módon is kifejezni presztízsüket, de az informatika és technológia terültén tevékenykedő cégek is kedvelik ezt a megoldást.
Design újítások
A design területén a termo-dombor eljárás és a szendvicskártya jelenti az újdonságot a névjegykártya készítés iparában. Az előbbi a hagyományos dombornyomáshoz hasonló azzal a különbséggel, hogy itt csak az egyik oldalon lesz domború a felület, a hátoldal sima marad; az utóbbi pedig egy meglévő nyomdai eljárás újragondolása, ahol több réteg, jellemzően eltérő színű papírt illesztenek össze, így teremtve különleges forma- és színhatást.
Humor és frissesség a névjegyeken
A fiatalabb generáció inkább a kreatív, ötletes megoldásokat részesíti előnyben, amik között a kifejezetten humoros megoldások is megtalálhatóak. Ez a réteg sokkal inkább az ötletes grafikára helyezi a hangsúlyt, amik jobban passzolnak egy friss, lendületes vállalkozáshoz.